Tagi

Image

Zamknij oczy w obliczu planet i księżyca! Jeśli zobaczysz słońce, nie mów, że jest największe. Nie zatrzymuj się w siódmym niebie! Pragnij Boga w niebie dziewiątym tam, gdzie znajduje się tron boski i władza! Skoncentruj swoją energię i przygotuj się do tego, by móc wyzwolić się od wszelkich uwarunkowań! Jeśli słońce znajdzie się w znaku Barana, będziesz bezpieczny. Tylko ty możesz widzieć słońce, a kto inny go pragnie. Jeśli twój stan oddala się od wieczności i jeśli otrzymałeś wszystkie idee oraz mądrości, recytuj, jak ja recytuję i nie zwracaj uwagi na inne rzeczy!
Moje ciało stało się jak Ka’ba świątynią dla tajemnicy.
Każdy, kto idzie pieszo, obchodzi Ka’bę dookoła. Przybywają do niej ci spośród Arabów i nie-Arabów, którzy pragnęli udać się na pielgrzymkę.
Jestem tajemnicą wszelkiego istnienia. Jestem wszystkim z wyjątkiem podziału słów.
Jestem podwójny i niepodzielny, jeśli nie ma w pobliżu śladów pałacu. Jestem rozkazem do istnienia, jestem wizją, która otrzymuje niewiedzę i mądrość. Niewiedza to zejście, a wiedza to wznoszenie.
Jeśli imię zostało zapisane, mimo że jest tylko jedno pióro niebieskie, to Ja jestem opisem, a zatem opiszcie Mnie. Jestem istotą Istoty, więc musicie Mnie chłonąć.
Jestem Tajemnicą tajemnic, a moje ambicje oddaliły się od swojego źródła.
Jestem Światłem świateł i dzięki Mojemu istnieniu mrok przekształca się w jaśniejącą perłę. Jestem Chwałą nad chwałami a dusza posiada świadomość i jest otwarta.
Kto mnie zobaczył, dostrzegł to, co jest ukryte w archetypie światła i wieczności.
Serce młodzieńca osiąga swój cel, jeśli dotyka on prawicy Boga.
Pozwoliliśmy, by całował ją swoimi ustami gestem zapisanym w wieczności.
Moja dusza osiągnęła szczęście, idąc jasnymi drogami. Te drogi są dostępne tylko dla dusz ludów dawnych.
O mężowie, pragnijcie kogoś innego niż My! Gdzie tkwi szlachetność oceanu szczodrobliwości?
Wracajcie i dotknijcie dłoni tego, kto będąc niewidoczny nie boi się niebytu.
Wszystkie spojrzenia na wysokości kierują się z utęsknieniem w Naszą stronę.
Wszystkie tajemnice, zarówno wysoko jak i nisko, łączą się radośnie z Moim istnieniem.
Jeśli słońce wejdzie w znak Barana, uwierzycie, że jesteście poza zasięgiem klątwy.
Słońca to planety, które wznoszą się, a zaćmienie pełni tkwi w niebycie. Zwróćcie uwagę na Moje słowa, lecz niestety oczy wszystkich ludzi są ślepe.
Zobaczycie, iż Moje słowa są jasne, dobre i pochodzą ze szczytu szczodrobliwości.

 

fragment książki „Księga o Podróży Nocnej” Ibn Arabi

