Tagi

nahj bala

„Dokąd zmierzacie“(81:26). „Jakże więc możecie być odwróceni?“(6:95; 35:3).
Ustawione zostały sztandary, wskazówki są jasne, wzniesione zostały latarnie, wy jednak dalej tkwicie w chaosie. Co sprowadza was na manowce, skoro macie pośród was potomków Proroka(s)? Oni kierują was ku prawości, naprowadzają was na właściwą drogę i mówią wam prawdę. Szanujcie ich tak, jak szanujecie Koran i zwracajcie się do nich, by ugasić swe pragnienie wiedzy tak, jak zwierzęta gromadzą się przy wodopoju.
O ludzie, pamiętajcie o słowach ostatniego Proroka: ten spośród nas, kto umarł, nie jest martwy. Nie mówcie o rzeczach, o których nie macie wiedzy, abyście nie zaprzeczali prawdzie; nie kłóćcie się z tymi, przeciwko którym nie macie żadnych argumentów. Czy nie wyjaśniłem wam pierwszej cennej rzeczy i nie zostawiłem wam drugiej?* Ustanowiłem dla was Standard wiary i pouczyłem was o granicach tego, co jest zakazane i dozwolone. Trzymając się sprawiedliwości, zapewniłem wam bezpieczeństwo i uczyłem was, zarówno słowem jak i czynem. Pokazałem wam swoim przykładem etykę, którą powinniście się kierować. Nie wydawajcie więc sądów o tym, czego wasze oko nie widzi, a rozum nie jest w stanie pojąć.

* Imam odnosi się tu do hadisu, w którym Prorok powiedział, że zostawia swojej społeczności dwie cenne rzeczy: Koran oraz Ahlul Bejt.