Tagi

433614_epa03781933_34

 
Święty Prorok powiedział: „Post jest ochroną przed nieszczęściami tego świata i osłoną przed karą w przyszłym życiu”. Kiedy pościcie, miejcie na celu powstrzymanie cielesnych żądz i oddalenie pragnień tego świata pochodzących od Szatana i jego towarzyszy. Bądźcie niczym chorzy, którzy nie odczuwają głodu ani pragnienia i w każdej chwili oczekujcie uzdrowienia od grzechu. Oczyśćcie swe wnętrze z każdego kłamstwa, niepokoju, niedbałości i mroku, które mogą przeszkadzać wam w osiągnięciu stanu szczerości przed Bogiem.

Ktoś powiedział jednemu z Towarzyszy: ” Jesteś już bardzo słaby, a post osłabi Cię jeszcze bardziej”. W odpowiedzi usłyszał: „Ten post przygotowuje mnie na spotkanie ze złem czekającym na mnie w długim dniu. Cierpliwość w posłuszeństwie Bogu jest łatwiejsza niż zachowanie jej w obliczu jego kary”. Pewnego razu Wysłannik Boży przywołał słowa Boga „Post należy do mnie, i ja jestem jego nagrodą”.

Post zabija zachcianki ego i chciwość, a owocuje czystością serca i ciała, ożywia was wewnętrznie i zewnętrznie, pobudza was do wdzięczność za błogosławieństwa i dawania jałmużny ubogim, zwiększa ilość skromnych modlitw, pokory, płaczu i większości czynów mających na celu szukanie schronienia u Boga. Post prowadzi do przełamania swych ambicji, oczyszczenia ze zła i podwojenia dobrych uczynków. Post przynosi niezliczone dobrodziejstwa i wystarczy wymienić tylko niektóre z nich, by osoba obdarzona rozumem potrafiła z niego właściwe korzystać, jeśli taka jest wola Boga

Imam Dżafar Al Sadik, Tłumaczenie: DK

Grafika: gość.pl

