Assalamu Aleykum,

Oświadczam,że w 1 sierpnia br. przed modlitwą piatkową zostałem zaczepiony przez Marcina Mucharskiego, który żądał oddania kluczy do meczetu i obrażał mnie i innych obecnych muzułmanów,że nie mamy prawa przebywać w meczecie bez pozwolenia jakiś osób. Nie uatysfakcjonowany moją odpowiedzią Marcin Mucharski próbował wyrwać mi z ręki klucze przez co wybuchła szamotanina w efekcie której odepchnąłem energicznie p. Mucharskiego od swojej osoby. Nie spodziewałem się takiej reakcji p. Marcina, który siłą próbował udowadniać swoją pozycję w Gminie. Przyjechała wezwana przez niego policja. Policjanci po wysłuchaniu stron wezwali do pogodzenia i odjechali, nikt z obecnych nie był pobity, poturbowany ani nie wymagał pomocy medycznej. Co robił p.Mucharski po opuszczeniu terenu meczetu nie wiem, skoro podobno zgłosił się na ostry dyżur. Sytuacja w samozwańczych władzach Gminy w Gdańsku jest skomplikowana skoro wzajemne uzgodnienia między mną jako imamem społeczności muzułmańskiej w Gdańsku a Olgierdem Chazbijewiczem pełniącym obowiązki przewodniczącego Gminy nie są respektowane przez innych członków zarządzających meczetem. Przypominam,że formalnie istnieje prawomocny Zarząd, który nie został odwołany przez żadne formalne władze. Obecny zarząd Gminy został powołany w wyniku nielegalnych działań niektórych jej członków przy poparciu Tomasza Miśkiewicza byłego muftiego obecnie osobę prywatną. Na podstawie uzgodnień z Olgierdem Chazbijewiczem do ukończenia remontu mamy swobodny dostęp do meczetu podczas modlitw piątkowych. Widać wyraźnie że obecny zarząd nie radzi sobie i nie działa solidarnie skoro możliwe są takie incydenty jak ten piątkowy. Mam nadzieję,że nie powtórzą się więcej te kompromitujące wszystkich muzułmanów zachowania i meczet będzie nas łaczył a nie dzielił. Mam świadomość,że istnieje grupa osób, której zależy na skłócaniu muzułmanów dla snucia spiskowych teorii i zbijania politycznego kapitału. Pozdrawiam i przepraszam za tych, którzy inicjują takie sytuacje.

Imam Hani Hraish

Źródło: facebook
cbd555ccb71d25bcf495e4acde5e4101,640,0,0,0